Ars Cameralis Silesiae Superioris

Plakat
Plakat

Identyfikacja ⅩⅩⅡ Festiwalu Ars Cameralis 2013

27.03.2014 | Huta metali kolorowych w Katowicach

Patronem ⅩⅩⅡ edycji festiwalu został renesansowy filozof Pico della MirandolaWiem to, czego nie wiedzą inni…  oto motyw przewodni całego wydarzenia. Myśl tę rozwinięto o dodatkowe trzy hasła — dwa z nich dotyczyły percepcji: widzę to, czego nie widzą inni oraz słyszę to, czego nie słyszą inni, a jedno — ekspresji: mówię to, czego nie mówią inni. W ten sposób zbudowana została narracja wokół niepowtarzalności poznawania aktu tworzenia. Opisywała nie tylko proces twórczy prowadzący do powstania dzieła, ale również intuicję, że każdy z nas zna tylko swoją prawdę o świecie. Festiwal stał się przewodnikiem po mnogości tych prawd, a kolejne punkty programu pozwoliły odkrywać to co najcenniejsze we współczesnej kulturze. Katowicki malarz Michał Minor dokonał ekspresyjnej interpretacji czterech haseł przewodnich festiwalu, a ich graficzny obraz został wykorzystany w kreacji wizerunku wydarzenia.

Surowe, odręczne, czasami niezdarne liternictwo, jakim potraktował wypowiedzi, zderzało się z centralnie zakomponowaną, racjonalną typografią i geometrią znaków kroju pisma Circular. Istotnym elementem wizualnym okazał się logotyp festiwalu, który, nawiązując swoją formą do przemysłowej pieczęci, wzmacniał kontrast pomiędzy warstwą ekspresji (motto festiwalu) a warstwą informacyjną.

Kolory festiwalu  stare złoto i czerń. To zestawienie wzmacniało wrażenie towarzyszące poszukiwaniu cennej materii, sygnalizować coś wartościowego i nieodgadnionego zarazem.

Pierwszym elementem wizualnej identyfikacji była seria czterech plakatów, odpowiadających kolejno muzyce, filmowi, sztuce i literaturze. Zestawione obok siebie przedstawiały hasło: wiem to, czego nie wiedzą inni. Plakaty powieszono w przestrzeni miejskiej w różnych konfiguracjach, czasem układając się w czytelny przekaz, a czasem tworząc nic nieznaczące zestawienia słów. Zabieg potęgował wrażenie tajemnicy i zachęcał do odnajdywania znaczeń.

Oprócz części głównej w programie ⅩⅩⅡ edycji festiwalu znalazł się obszerny cykl wydarzeń literackich, wyróżniony w zaprojektowanej na potrzeby festiwalu broszurze oprawą w literę „Z”. Dzięki takiemu rozwiązaniu uzyskano dwie autonomiczne publikacje połączone jedną okładką. Dodatkowo, dla wzmocnienia kontrastu, w części dotyczącej literatury zastosowano inwersję kolorystyczną.

Ważnym elementem promocji wydarzeń były drukowane metodą sitodrukową ekskluzywne zaproszenia. Kaszerowane dwa papiery (czarny barwiony w masie Fuego wraz z papierem Munken Lynx) zadrukowano złotą farbą, a następnie pakowano w złote, foliowe koperty.

Festiwal promowany był przy wykorzystaniu dwóch ulotek programowych w formie leporello (ogólnej i filmowej), czterech ulotek w formacie B5, kampanii citylightowej, billboardowej i internetowej. Zaprojektowany został schemat reklam prasowych. Powstała także strona internetowa wydarzenia, która wizualnie korespondowała z całością oprawy graficznej. 

Festiwal promowany 

Oprócz części głównej w programie ⅩⅩⅡ edycji festiwalu znalazł się obszerny cykl wydarzeń literackich, wyróżniony w zaprojektowanej na potrzeby festiwalu broszurze oprawą w literę „Z”. Dzięki takiemu rozwiązaniu uzyskano dwie autonomiczne publikacje połączone jedną okładką. Dodatkowo, dla wzmocnienia kontrastu, w części dotyczącej literatury zastosowano inwersję kolorystyczną.

Więcej aktualności

zamknij