Ars Cameralis Silesiae Superioris

NO, Global Tour

„Kiedy przejeżdża lub zatrzymuje się obok instytucji finansowych, rządowych, stadionów sportowych, muzeów, siedzib ponadnarodowych korporacji, szpitali czy kościołów, jej pole semantyczne zdaje się określać w obrazach, jako negacja pieniądza, rządu, sportu…” F.J. San Martín

[Santiago Sierra — przyp.] stworzył dzieło, które odzyskuje i odnawia możliwości wypowiedzi minimalizmu i konceptualizmu, dzieło o politycznym ładunku, będące oskarżeniem obecnej koniunktury, a jednocześnie refleksją nad klasycznymi zagadnieniami zachodniej sztuki. (…) NO, GLOBAL TOUR, polega na wytworzeniu i przewożeniu dwóch monumenatalnych, półtonowych rzeźb, w kształcie słowa NO (NIE), przemierzających świat na platformie ciężarówki.

/ Pilar Villela Mascaró, Christian Domínguez

NO, Global Tour opowiada się przeciw artyście nieistotnemu i artyście jako zawadzie, a za artystą jako niebezpieczeństwem, jako karaluszym zagrożeniem, jako plagą prusaków. (…) Sierra, który nie ufa nawet zdolności artysty do bycia zagrożeniem, doszedł z NIE do estetyki zero nadziei, pozwalającej mu demaskować cały ten legion małych marzeń, kiełków przyszłości, którymi władza państwa zatruwa ludność, a w konsekwencji uruchomił projekt o niemal obraźliwej klarowności, o dziecinnej prostocie: N + O = NO: NIE dla sztuki, a także NIE dla antysztuki: NIE: dla cynizmu.

/ Francisco Javier San Martín

W pracy Santiago Sierry stałym elementem jest pokazywanie negacji w bliskości z rzeźbą społeczną Beuysa. Ten powrót nie, retour-no, no return, gdy już nie ma powrotu, wydaje się wiedzieć, że zaprzeczenie nie jest kompletne.

/ José Luis Corazon [NON OLET/ MONEY DOES NOT SMELL opublikowany w Cura Magazine]

O artyście:


Santiago Sierra  (ur. 1966) — jeden z najciekawszych artystów współczesnych naszych czasów urodził się i mieszka w Madrycie, studiował sztuki plastyczne w Meksyku, Madrycie i Hamburgu. Od połowy lat 90. Sierra zrealizował wiele projektów, odnosząc się do represji i wyzysku, które napotyka w różnych częściach świata. Prace Sierry są efektem krytycznego zrewidowania minimalizmu przy pomocy performatywnej formy rzeźbiarskiej, którą stosuje jako podstawę swojej twórczości. Niektóre z jego najwybitniejszych i najbardziej kontrowersyjnych projektów zostały stworzone we współpracy z takimi instytucjami jak Magasin3 Stockholm Konsthall (2009), Kestnergesellschaft Hannover (2005) czy Kunsthaus Bregenz (2004).

Szczegóły:


Zdjęcia: Santiago Sierra


Teksty: Francisco Javier San MartínPilar Villela Mascaró, Christian Domínguez


Tłumaczenie: David Auerbach


Opracowanie graficzne: Zofia Oslislo


Wydawca: Instytucja Kultury Ars Cameralis Silesiae Superioris


Rok i miejsce wydania: Katowice 2011


Wydanie angielskojęzyczne + wkładka polsko-francuska lub hiszpańsko-baskijska


Oprawa: twarda


Pod patronatem Adama Matusiewicza, Marszałka Województwa Śląskiego


Publikacja jest katalogiem do wystawy „NO, Global tour”, która miała miejsce w ARTIUM, Centro-Museo Vasco de Arte Contemporaneo w terminie od 25 lutego do 1 maja 2011. Jej współorganizatorem była Instytucja Kultury Ars Cameralis Silesiae Superioris.


Więcej o wystawie:  Santiago Sierra No, Global Tour

Więcej o artyście: Santiago Sierra 

Polecane publikacje

Zamawiam

NO, Global Tour

  • Autor: Santiago Sierra, Francisco Javier San Martín, Pilar Villela Mascaró, Christian Domínguez
  • Liczba stron: 157
  • Wymiary: 20cmx28,6cm
  • Kategoria: Katalog
  • ISBN: 978-83-928793-7-4
  • Cena: 60 PLN
wyślij

Wysyłając zamówienie akceptujesz regulamin sklepu Ars Cameralis.

Z regulaminem sklepu zapoznać się można pod adresem: www.cameralis.art.pl/regulamin

zamknij